Per tal d'ampliar la informació dels diferents apartats del nostre bloc i poder posar-los en pràctica, hem proposat les següents activitats dirigides a alumnes de Primària.
1) Geocaching:
Per començar, proposem aquesta activitat a les escoles de Primària amb diferents objectius pels i les alumnes:
- El coneixement dels espais principals de la vila de Lloret de manera directa.
- El coneixement del "Geocaching" com a eina per a treballar la geolocalització.
- El coneixement del funcionament d'un navegador GPS.
- La interacció amb el medi local.
La primera activitat que hem realitzat per aprendre una mica més sobre la localitat de Lloret de Mar consisteix, a partir de la pàgina web http://www.geocaching.com, a la localització de diferents punts de coordenades del poble que els i les alumnes hauran prèviament consultat al lloc web.
- El coneixement dels espais principals de la vila de Lloret de manera directa.
- El coneixement del "Geocaching" com a eina per a treballar la geolocalització.
- El coneixement del funcionament d'un navegador GPS.
- La interacció amb el medi local.
La primera activitat que hem realitzat per aprendre una mica més sobre la localitat de Lloret de Mar consisteix, a partir de la pàgina web http://www.geocaching.com, a la localització de diferents punts de coordenades del poble que els i les alumnes hauran prèviament consultat al lloc web.
Un cop hagin identificat les coordenades amb un lloc del poble (mitjançant un navegador GPS que el mestre s'hauria d'encarregar d'aconseguir prèviament), han d'anar fins allà i trobar-hi el "tresor" corresponent: informació que s'encarreguen d'elaborar les diferents persones que participen en aquest tipus d'activitat de geolocalització.
Avaluació de l'activitat. En la realització d'aquesta activitat es valorarà que els alumnes:
- Dominin el programa "Geocaching" i comprenguin el funcionament d'un navegador GPS.
- Coneguin en profunditat els punts del municipi escollits pel mestre per treballar en aquesta activitat.
- Hagin tingut un comportament adequat durant el recorregut pel poble.
2) Dramatitzem el que passa a Lloret:
La segona activitat que proposem en aquest bloc per a l'estudi d'una localitat consisteix a dur a terme un seguit de dramatitzacions per tal que els i les alumnes puguin reflexionar i prendre decisions sobrer qüestions d'actualitat de la seva localitat.
El objectius que proposem que els alumnes assoleixin amb aquesta activitat són:
- La reflexió i anàlisi de diferents situacions mediambientals d'actualitat que s'hagin plantejat prèviament a l'aula.
- El coneixement dels diferents òrgans de govern del poble i del funcionament dels plens de l'ajuntament.
- El coneixement de les mesures que es prenen desde l'ajuntament per tal de mantenir l'entorn natural de Lloret i que es plantegin quines prendrien ells.
El objectius que proposem que els alumnes assoleixin amb aquesta activitat són:
- La reflexió i anàlisi de diferents situacions mediambientals d'actualitat que s'hagin plantejat prèviament a l'aula.
- El coneixement dels diferents òrgans de govern del poble i del funcionament dels plens de l'ajuntament.
- El coneixement de les mesures que es prenen desde l'ajuntament per tal de mantenir l'entorn natural de Lloret i que es plantegin quines prendrien ells.
Les situacions que els nens i nenes hauran de representar i resoldre seran proposades pel mestre juntament amb els alumnes i tenint en compte les problemàtiques locals que s'hagin tractat abans.
Prèviament, es programaria una visita a l'ajuntament de la localitat on es trobi l'escola per tal que els alumnes puguin conèixer el seu alcalde i el funcionament dels plens de l'ajutament.
Aquest tipus d'activitat es duu a terme actualment a les escoles de Lloret de Mar.
El que es proposa que es faci amb els alumnes és que com a part final de l'activitat, els alumnes realitzin la dramatització a la sala de plens de l'ajuntament.
Avaluació. En aquesta activitat valoraríem que els alumnes haguessin:
- Reflexionat sobre qüestions mediambientals d'actualitat i haguessin analitzat les mesures proposades per l'ajuntament del poble per a donar solució a problemàtiques mediambientals del poble.
- Dut a terme la dramatització tenint en compte el comportament que han de tenir en un ple de l'ajuntament i en una reunió amb l'alcalde del poble.
3) JClic per treballar Lloret de Mar:
Per acabar d'aprofundir en els continguts del bloc per a l'estudi de la localitat de Lloret de Mar, proposem un parell d'activitats JClic perquè els nens i nenes gaudeixin alhora que aprenen una mica més sobre aquest municipi.
Els objectius que proposem que assoleixin els alumnes en aquesta activitat són:
- Que els nens i nenes repassin els seus coneixements de la història de la vila de Lloret de Mar.
Avaluació. El que avaluaríem en aquesta activitat seria:
Avaluació. En aquesta activitat valoraríem que els alumnes haguessin:
- Reflexionat sobre qüestions mediambientals d'actualitat i haguessin analitzat les mesures proposades per l'ajuntament del poble per a donar solució a problemàtiques mediambientals del poble.
- Dut a terme la dramatització tenint en compte el comportament que han de tenir en un ple de l'ajuntament i en una reunió amb l'alcalde del poble.
3) JClic per treballar Lloret de Mar:
Per acabar d'aprofundir en els continguts del bloc per a l'estudi de la localitat de Lloret de Mar, proposem un parell d'activitats JClic perquè els nens i nenes gaudeixin alhora que aprenen una mica més sobre aquest municipi.
Els objectius que proposem que assoleixin els alumnes en aquesta activitat són:
- Que els nens i nenes repassin els seus coneixements de la història de la vila de Lloret de Mar.
-
Que tinguin coneixement dels trets més característics de la vila de
Lloret de Mar.
-
Que obtinguin coneixements de les principals unitats de relleu de la població.
- Que coneguin la gran quantitat de serveis dels quals es pot gaudir a la població,
parant principal atenció al turisme de la zona.
-
Que també valorin la oferta esportiva que s’ofereix al municipi.
Avaluació. El que avaluaríem en aquesta activitat seria:
-
L'autonomia dels infants a l’hora de treballar la història de la vila i la
recerca dels noms a la sopa de lletres.
-
La correcta utilització del material del qual es disposa per fer
l’activitat (ordinadors).